dinsdag, augustus 01, 2006

31 juli

Na een vlucht die via Sao Paulo ging ben ik aangekomen in mijn hotel natur campeche. Dit is een leuk klein hotelletje met uitzicht op het strand. Inmiddels heb ik een vreselijke verkoudheid opgelopen (extreem hoesten en niezen en een neus die loopt of de kraan open staat), dus heb ik een rustdag ingebouwt.

Na 35 C tot 40 C in de jungle is het hier erg koud, maar 18 C. Ik loop dus te bibberen. Heb eerst een wandeling gemaakt op het strand. Gelukkig is de lucht wel blauw en schijnt de zon.

Het is leuk om naar de surfers te kijken. Ze hebben hier van die mooie golfen zoals wij denken dat er in hawai is. Er wordt druk gebruik van gemaakt. Hoorde dat de golfen hier zo goed zijn dat veel proffesionals hier in de winter komen trainen.

Daarna ben ik in de sauna gaan opwarmen. Dit hotel heeft een eigen. En toen was het vertier op. Het is hier saai en eenzaam. Komt omdat het slecht weer is zeggen ze. Het is ook erg ver naar iets fatsoenlijks om te eten en vervoer is er praktisch niet. Ik vraag dus of ze me vrijdag in een ander hotel willen onderbrengen dan deze.

Door de kou ben ik verdreven uit mijn kamer. De enige ruimte die verwarming heeft is het kantoortje en het is nog maar 13 C. Het meisje wat er voor de avond zit vond het gelukkig niet erg dat ik bij haar kwam zitten. Ik heb dus mijn boek gelezen terwijl zij zat te werken en samen zijn we aan de warme thee gegaan.

Ben maar vroeg gaan slapen.

Geen opmerkingen: