dinsdag, augustus 08, 2006

06 en 07 augustus

Gek genoeg vermaak ik me op een vliegveld wel. Vooral op zo'n klein vliegveld waar ze maar 1 baan hebben waar zowel geland als gestart wordt, en de mensen nog met een trap uit het vliegtuig moeten. Daarna loop je gewoon naar de hal en haal je je koffer op.

Het is grappig om te zien wat al die mensen doen die zo'n vlucht verzorgen. Ze hebben allemaal een eigen taak en zijn razend snel. Daarnaast is het erg leuk om de pasagiers te bekijken. Ze zijn allemaal erg anders. Sommige zijn lekker makelijk gekleed, andere komen in hun werkpak en weer andere zien eruit of ze naar een feest moeten, met stilleto-hakken en al. Gewoon loopt dat al niet, laat staan als je moet reizen met een vliegtuig. Maar ja, ieder zijn stijl.

Hier in Brazilie zijn trouwens de plateau-zolen helemaal in. Zoals ABBA ze had. Sommige zijn zo hoog dat ze er zelfs grappige dingen in uitgesneden hebben zodat je door de zool heen kunt kijken. En volgens mij loopt het voor geen meter, alle vrouwen die ze dragen hebben een heel gek en ongemakelijk loopje. Hoop dat we dit in NL over slaan.

Natuurlijk had ik weer vertraging op Sao Paulo. 2 uur maar liefst, maar ik raak er al aan gewent. Gelukkig had ik mijn hotel in Belo al geboekt, dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken. Uit eindelijk was ik daar om 22.30 uur. In Belo hoefde ik trouwens niet met de taxi, maar hebben ze de omnibus uitgevonden. Hele luxe touringcar bussen die je voor een redelijk bedrag naar vaste plaatsen brengen, in dit geval van vliegveld naar centrum in de buurt van mijn hotel.

Nog zo'n omnibus heeft me de volgende dag in 2 uur naar Ouro Preto gebracht. Een heel leuk plaatsje wat zichzelf goed op de kaart heeft gezet voor toerisme. Je wordt dus meteen aangeklamt door vervelende mannetjes die je een hotel aanraden. Ben eerst maar naar het centrum gelopen en naar de i gegaan. Daar heb ik me een leuke pousada (klein hotelletje) laten aanraden waar ik 1 nachtje door breng.

's Middags maar meteen het dorp gaan bekijken. Veel kerken en leuke winkeltjes, maar ja, daar kom ik niet voor. Ik kom hier voor de mijnen, vooral amethist. In NL wordt je dan naar Ouro Preto gestuurt. Maar waar ik al bang voor was, ze hebben hier 2 gesloten goud mijnen en een entje verder op een topaas mijn. Voor amethyst moet ik 400 km verder. Ga ik dus niet doen.

Toch heb ik me wel vermaakt vandaag. En na een bort met pasta en op de satteliet naar scarie movie 2 gekeken te hebben ben ik naar bed gegaan.

Geen opmerkingen: