zaterdag, augustus 05, 2006

04 augustus

Na een gezellig ontbijt werd ik al weer opgehaalt om terug naar Florianopolis te gaan. Inmiddels is mijn hotel verandert in een hotel midden in de stad. Veel minder mooi, maar ook veel minder eenzaam. Hier vandaan kan ik tenminste de stad in of met de bus naar andere delen van het eiland.

Ik ben dan ook 's middags de hele stad door geweest. Veel is het niet meer. Het is vergelijkbaar met een wat grotere provincie stad. En bijna alle traditionele bebouwing is weg en vervangen door lelijke torens. De vismarkt is nog wel leuk en 1 of 2 straatjes. Gek genoeg heb ik hier wel een heel erg leuk t-shirt met een fiat 500 erop gevonden. En daar moet ik nou de hele wereld voor over.

Ik heb deze keer gegeten bij de mc donalds. Lekker makelijk en herkenbaar, en mijn darmen zijn toch licht gevoelig, dus in elk geval veilig.

Na 2 weken reizen ben ik toch wat moe, dus lekker vroeg naar bed gegaan. Maar helaas, ik zat aan de kant waar veel verkeersgeluid was dat versterkt werd door de bebouwing. Als of je in een parkeergarage slaapt. Dit was wel wat erg veel van het goeie na al die stilte die ik inmiddels gewent ben, dus heel brutaal om een ander kamer gevraagt. Dat was geen probleem, en nu heb ik ook nog uitzicht op de baai. Goede deal dus, en heerlijk geslapen.

Geen opmerkingen: