zondag, augustus 20, 2006

13 augustus

Alles ging erg voorspoedig vandaag. We hebben ter afsluiting weer ontbeten met z'n allen, waarna we afscheid hebben genomen van Piet en Johanna. De 2 taxi's die ons naar de Rodeviaria (busstation) moesten brengen waren er vlot, waardoor we net op tijd de bus van 08.00 uur naar Sao Paulo konden halen.

Na 6 uurtjes in wederom een luxe bus kwamen we aan in Sao Paulo en konden precies onze aansluiting naar het vliegveld halen. Dus rond 15.oo uur waren we al op het internationale vliegveld, zelfs nog een kwartier te vroeg om in te checken. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat we afscheid zouden nemen van de van den Helders, maar onze plannen voor de laatste 2 dagen vielen in het water. Dus leek het ons gezelliger om dan maar met hun mee naar huis te vliegen, ipv nog 2 dagen door Sao Paulo te zwerfen.

Gelukkig was er nog plaats voor ons in het vliegtuig, dus hebben wij ook ingechect. Na nog een snelle hap bij de McDonalds, zijn we langzaam naar de gate gelopen om te wachten op ons vliegtuig. Daar kwam ik nog de 2 Volendamse jongens tegen met wie ik een paar dagen in de jungle heb door gebracht. Leuk om even te horen hoe de rest van hun vakantie was geweest.

Na een lange maar rustige vlucht kwamen we uiteindelijk in NL aan in de regen. Van te voren had ik even op internet gekeken wat voor weer we konden verwachten, dus we waren er op voorbereid. Behalve Patrick natuurlijk, die vergeten was dat zijn groen tas in de buik van het vliegtuig ging, en dus in korte broek en t-shirt in de kou aankwam. Maar dat leed werd snel opgelost nadat onze koffers op de band langs kwamen.

Vervolgens naar mijn ouderlijk huis gebelt waar mijn broertje de telefoon opnam, verbaast waarom ik belde, en nog verbaasder te horen dat we op schiphol stonden. Bleek onze sms niet aangekomen te zijn dat we vandaag al aangekomen waren. Gelukkig is het niet ver rijden, dus stonden we net buiten te wachten toen de auto aan kwam rijden.

Anoniem zei

Hoi heb net de rest van je reisverslag gelezen.Erg leuk met die foto,s erbij. Kom de rast gauw kijken.groeten van je moeder