maandag, augustus 06, 2007

Beunhazen

Mijn auto heeft een grote beurt gehad. Er moest wat roest weggewerkt, en de koppelingsplaten waren dermate versleten dat ik bijna de werft niet meer afkwam. Gelijk met olieverversen en APK-keuren, en we kunnen weer. Dacht ik.

Begin dit jaar begon de 500 al wat onrustig te lopen. En af en toe af te slaan. Na zijn beurt was dat nog niet verholpen, en eigenlijk wist ik toen genoeg. Zijn tank was weer verroest. En dat kan ik makelijk zelf verhelpen.

Zo gezegt, zo gedaan. Nieuw tankje aangeschaft, en op een mooie dag aan de slag. En het is nog leuk om te doen ook.
In het begin heb ik ook al eens last gehad van een verroeste tank. Toen heb ik de tank samen met een andere liefhebber vervangen. Ik was echter vergeten hoe de vlotter en de ingang van de benzineslang eruit zien. Dat gekke ding op de foto is dus het hele aparaat in een. Dat zwarte ronde ding is de vlotter, en de stang met de sok erom is het begin van de bezineslang naar de motor toe. Simpel systeem he, je moet er wel bewondering voor hebben. Het hele gebeuren schuif je door de grote opening bovenop de tank, schroef je goed vast, en klaar met die banaan. Kind kan de was doen.
Helaas was ik te lang door gereden met vuil in mijn tank, dus was het al in mijn carborateurs gekomen. Dit dacht ik ook wel even zelf te doen. Maar toen ik bijna alles los had, en weer een slangetje tegen kwam wat ook nog los moest (wat natuurlijk niet meeviel), heb ik alles weer vast geschroeft en mijn garagemeneer opgebelt. Gelukkig heeft hij het probleem opgelost. Bleek dat niet alleen mijn carborateur vies was, maar ook mijn bobine aan puin door ouderdom. Ik had het dus toch niet zelf op kunnen lossen.

Geen opmerkingen: