maandag, oktober 08, 2007

Dagpauwoog


Het was zulk mooi weer dit weekeind. Zonde om binnen te zitten. Zondag heb ik dus eerst een heleboel blad van de werft gehaalt, en ben daarna nog verder gegaan met het weghalen van alle brandnetels op de werft. Dit heeft geresulteerd in een complete groenbak vol met brandnetels. En het blad heb ik gebruikt om nog staande brandnetels onder te pletten.


Na afloop ben ik nog even achter de timmerfabriek in de tuin gaan zitten. En zoals altijd waren daar weer veel insecten aan het werk. Een week geleden had ik al een dagpauwoog gezien, en gisteren was hij er ook weer. Vroeger zag je die veel, maar inmiddels was het al jaren geleden dat ik de laatste gezien had.


Zo te zien heeft hij al een heel leven achter de rug. Zijn ene vleugel mist een oog. Maar ondanks dat is hij nog steeds indrukwekkent. Ik kan me goed voorstellen dat andere beesten schrikken van de ogen als hij zijn vleugels opent.

Geen opmerkingen: