donderdag, september 06, 2007

Dinsdag

Alles hebben we op ons gemakkie ingepakt gisteren. Veel hebben we niet nodig, want we gaan maar een week. Dus nadat we wakker zijn geworden en gegeten hebben, kunnen we op pad. De eerste stop is Den Bosch, voor de tentoonstelling van Ans Markus. Patrick kreeg een pasje om naar het museumcafetaria te gaan (hij had speciaal voor dat doel een boek mee genomen, en heeft zichzelf aldaar getrakteerd op een bosche bol), zodat ik op mijn gemak rond kon lopen. Als leuke extra bleek er een kleine tentoonstelling van Gurt Swanenberg http://www.gurtswanenberg.com/ te zijn.
Hij verzamelt opgezette insecten en andere beesten. De insecten worden geschilderd als een biologische schildering, en heel subtiel aangepast aan de moderne tijd. Heel interessant. Daarna kwam ik op de tentoonstelling van Ans Markus waar een heleboel werk hing van haar wat ik nog niet gezien had. Verder vertoonde ze een film waarin ze uitlegt wat haar drijfveer is en hoe werken tot stand komen. Wat mij betreft was dit museumbezoek een uitstekend tijdverdrijf.
Daarna zijn we nog even de stad ingelopen. Op het plein bij de kerk hadden ze met tenten allerlei vermaak ingericht. Erg gezellig. We hebben nog wat boeken gekocht (kan er ook niets aan doen, er zit daar zo’n goede boekwinkel… veel te verleidelijk). Vervolgens hebben we gegeten bij een restaurant waar ze een 3-gangen verrassing menu serveerde. Uitmuntend en heel gezellig, helaas ben ik de naam van het restaurant vergeten. Het zit in het kleine straatje naast Perry Sport.
Uiteindelijk zijn we toch maar weer op pad gegaan. Over de snelweg naar Antwerpen. Volgens de kaart was er de 2e afslag over de grens een landelijke omgeving. En inderdaad, we hebben een uitstekend plekje gevonden om te parkeren en de nacht door te brengen.

Geen opmerkingen: