woensdag, september 12, 2007

De laatste corso van Aalsmeer

We zijn 's avonds wezen kijken, toen hij terug kwam uit Amsterdam. Meestal ga ik alleen, maar deze keer was Patrick erbij. De koffie stond namelijk klaar bij mijn broertje en schoonzus.

En het was weer gaaf. Natuurlijk is het een extra atractie als je weet dat er altijd familie meedoet aan de corso, en er meestal ook wel wat bekende meelopen.

In de loop der jaren is er wel een en ander verandert. De traktoren zijn tegenwoordig onderdeel van het geheel, en niet meer als zodanig te herkennen. En fanfare en bands lopen niet meer mee, alle muziek wordt nu op de praalwagens zelf verzorgt. Wel jammer, want doordoor zie ik aanzienlijk minder familie en bekenden langs komen.

Wat altijd leuk is, zijn de aangekleden nieuw en oude auto's. Dit jaar reden er 2 fiat 500-tjes mee. Aangekleed en wel. Vanzelf sprekent waren die mijn favoriet. Daarachter reed iets nieuws. Bleek dat de spiksplinter nieuwe, nog niet verkrijgbare, nieuwe 500 te zijn. In een eerder stukje heb ik hem lichtelijk afgekraakt, maar in werkelijkheid blijkt hij toch wel erg leuk. Op mijn vraag stil te staan voor de foto kreeg ik met liefde medewerking, en een autoblad met een uitgebreid artikel over de nieuwe 500.

Na de corso zijn we snel naar de koffie gegaan. Om vervolgens nog een keer te gaan kijken. De stoet komt tenslotte praktisch langs het huis van mijn broertje. Daarna zijn Patrick en mijn schoonzus een spelletje gaan doen, zij moesten op Sophie passen, en hebben mijn broertje en ik de inmiddels verlichte praalwagens op de boulevaart nog een keer rustig bekeken waaronder een uitgebreid onderzoek van de nieuwe 500, en natuurlijk bij gekletst met deze en gene.

Als afsluiter was er een groots vuurwerk aangekondigt. En dat was inderdaad groots. Ooit hebben wij het dagelijkse vuurwerk van Disneyland, Amerika mogen aanschouwen. Volgens mij kon daar niets tegen op. Deze wel. Er werd echt uitgepakt met grote hoeveelheden en nieuwe soorten. En langdurig. Ook leuk is als ze pijlen over de poel schieten, waardoor het is of het vuurwerk uit het water komt. Een erg geslaagde avond dus.

Geen opmerkingen: