donderdag, januari 18, 2007

Storm

Voor mijn gevoel hebben we de afgelopen weken elke week wel een storm met veel wind gehad. Afgelopen zaterdag had Patrick het idee om naar het strand te gaan. Na het avondeten. In het donker. En Johan ging mee.



Toch maar even op de voorspellingen gekeken, en die vertelde dat er harde wind, ongeveer kracht 6, aan zou komen, vooraf gegaan door wat regen. En dat was ook zo. Tijdens de autorit naar zandvoort ging het steeds harder regenen. Gelukkig hield het weer op toen we arriveerde en hebben we geen spatje regen meer gehad. Maar wel wind. Heel veel wind. Zelfs de honden vonden dit een raar uitje.

En laat ik nu toch zo'n 10 kilo te licht zijn voor windkracht 6! Ik weet nu hoe een vlieger zich voelt. Het is wel leuk, maar ook vermoeiend. Tegen de wind in is het behoorlijk werken om vooruit te komen. Ik ben dan ook af en toe achter de jongens gaan lopen om wat uit de wind te zijn. Maar het blijkt dat er allerlei rare werfelingen ontstaan als de wind om een object (in dit geval een lichaam) heen blaast. Ik kon dus niet meer rechtuit lopen omdat ik telkens heen en weer geduwt werd door de werfelingen.

Op de terugweg hadden we wind mee. Toen werd ik dus vooruit geblazen. Leuk zou je denken, weinig werk. Maar af en toe moet je gewoon rennen, omdat je bovenlichaam sneller geblazen word als je benen. Uiteindelijk heeft Patrick me maar vast gepakt en bij zich gehouden.


In de auto terug naar huis reden we door Bloemendaal over een donkere bosachtige weg. Ineens zagen we alle 3 langs de weg een prachtig mannetjes hert staan. Zo'n bambi-achtig hert met witte stippen in zijn vacht, en een heel groot volgroeit gewei op zijn hoofd. Dit was wel een heel bijzonder gezicht!

Geen opmerkingen: