dinsdag, januari 30, 2007

Barcelona maandagmiddag


Het was wat slechter weer. Bewolkt en rond de 10C. Maar gelukkig regende het alleen maar in delen van de stad waar ik niet was. In park Guel had het dus al geregent zodat ik er geen last meer van het. Ook daar is veel moois te zien.


Dit park is door dhr. Guel opgezet met Gaudi als architect. De bedoeling was dat er rond de 60 huizen gebouwt zouden worden die geen last van elkaar hadden. Uiteindelijk zijn dat er maar 3 geworden, waaronder dat van Gaudi zelf.


Het park zelf is wel af. En natuurlijk is ook dit weer zoveel mogelijk in natuurlijk vormen gegoten. Het is ook zeer ruim opgezet en heeft een school ernaast, dus wordt er veel gebruik gemaakt van het park. Tja, wat nog meer te vertellen? Het huis van Gaudi is open voor bezoekers, dus daar ben ik in geweest. Verder heb ik door het park gewandelt, en kreeg een heerlijk geurende bloem van de Jasmijn kado van een oudere heer. Erg lief. Verder moeten de foto's voor zich spreken.


's Avonds werd ik weer verwacht aan het diner. Deze avond gingen we naar het stadion van Barca, bij voetbal liefhebbers wel bekent. We kregen een rondleiding en er was voedsel in de vorm van tapa's, waarna er nog een officieel gedeelte was op de tribunes. Er werden een aantal prijzen uitgedeelt aan medewerkers die uitzonderlijk goed gepresteerd hebben in 2006. En zo was er weer een leuk maar drukke dag voorbij.

Geen opmerkingen: