donderdag, oktober 19, 2006

Herfst

Het is er dan toch van gekomen. De herfst.

Er verandert veel. Vorige week hebben we voor het eerst de potkachel gebrand. De blaadjes aan de bomen worden geel en beginnen zelfs al af te vallen. De pompoenen zijn rijp en geoogst. En het is weer vroeg genoeg donker om kaarsjes aan te steken.

Een vriendin woont vlak bij een bos met tamme kastanjes, ook een herfst-produkt, en heerlijk om te poffen op de potkachel. Ik hoop dat ze er veel vindt, dan krijg ik er ook wat. En je kunt weer volop genieten van paddestoelen.

Toen ik naar huis reed zag ik deze. De zon piepte net weer even te voorschijn, dus gauw wat foto's gemaakt. Ik denk dat het inkt-zwammen zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Jammer dat er hier geen kabouter-paddestoelen in de buurt groeien. Die rood-met-witte-stippen zijn erg fotogeniek.

Geen opmerkingen: