vrijdag, april 06, 2007

Vlinders

Gek genoeg zag ik de afgelopen 3x op skivakantie vlinders. Dat verwacht je niet als je bijna boven de boomgrens zit in de sneeuw. Toch zag ik ze zelfs op de hoogste top, vlak naast een gletsjer.

Des te verrassender dat ik in Nederland de vlinders pas veel later zie. Ik vraag me wel eens af waarom. Misschien is het hier te vochtig. Zelf weet ik dat door het vocht Nederland voor mij altijd veel kouder voelt. Ik kan mezelf dan bijna niet warm houden. Stuur me naar een gebied met sneeuw of ijs, en het probleem is opgelost. Misschien gaat dat ook voor hun op.




Deze zag ik dus ook pas vorige week. Ze waren met zijn tweetjes. Regelmatig rusten op de groene struiken waarna ze zich voede aan de blauwe druifjes. Zeer gedurft, want naast de blauwe druifjes lag een kat te soezen in de zon.

Geen opmerkingen: