woensdag, februari 07, 2007

Pim

Ik weet het, mijn familie is een beetje kierewietsie. Maar dan heb je wel wat te vertellen.


Mijn neefje Pim spant denk ik wel de kroon. Zijn hobby's zijn oa knutselen aan zijn oldtimer VW bus en kever, zijn eigen hot-tup in elkaar klussen, sporten en scouting. De combinatie sporten en scouting heeft geleid tot een extreme tocht naar Scandinavie, waar hij in de lente een tocht van ruim 100 km heeft gelopen door een prachtig maar gevaarlijk sneeuwlandschap waar het ruim onder de 0C uitkwam. Maar hij heeft het overleeft en vertelde dat het wel fantastisch was, maar zijn grens bereikt had. Einde oefening dachten wij.


Maar toen werd hij gebeld met het verhaal over Groenland. Nog iets verder, nog iets kouder, nog iets gevaarlijker. En het leek hem wel wat. Binnen kort gaan ze dus een oefen/voorbereidende tocht houden, waarna ze in 2008 in Groenland de echte tocht gaan maken. En dit alles wordt omgezet in een documantaire. Ik moet zeggen, het ziet er wel heel erg gaaf uit. Maar wees gerust, ik hoef en wil niet mee! De verhalen die hij vertelde over de kou, dat hij bijvoorbeeld nog weken nadat hij weer terug was in Nederland tintelende vingers had, zorgen er voor dat ik geen drang krijg om mee te doen.


Wil je hem volgen, dan is dit de link naar het project. http://www.project66north.com/ En zo ziet hij er uit als hij dit soort dingen doet.

Geen opmerkingen: