vrijdag, november 17, 2006

New Fiat 500

Aan sommige mensen heb ik het al verteld, het leven van mijn geliefde Fiat 500 is eindig. Het lijkt erop dat de roest het binnen een jaar of 5 gaat winnen, en het economisch gezien niet meer haalbaar is om mijn autotje in leven te houden. Dus wat nu?

Patrick ziet het al helemaal zitten, een veel minder milieuvervuilende auto op de werft. Eindelijk voldoen aan zijn ideaal. Dus een Volkswagen Lupo kopen. Maar ik wil eigenlijk gewoon een leuke auto, een die niet zo saai is. Daar ik nog zo'n 5 jaar heb voor het tijd is wil ik er nog eens goed over nadenken.

Toen de Smart net uit was, zag ik die wel zitten. Betaalbaar, klein en lekker gek. Inmiddels zijn meer merken op het idee gekomen en naast de New Beetle hebben we de New Mini. Die ziet er zo lekker sportief uit, en de honden kunnen er in. Leuke kleurtjes ook. Maar veel duurder dan de Smart. Het blijft dus dubben, de Smart of de New Mini. Of Misschien toch een nieuwe oldtimer Fiat 500? Er zijn namelijk genoeg goed gerestaureerde te krijgen.

En toen stond vandaag dit stukje in de krant. Wordt de keus nog moeilijker. Alleen het kontje vindt ik minder mooi en hij zou nog iets aparter kunnen, maar verder, mmmmm........



(Telegraaf dd. 17 nov. 2006)

Op basis van de Panda komt volgend jaar de 500, eerder gepresenteerd als conceptcar Trèpiuno. De auto is de moderne interpretatie van de aloude en wereldberoemde 500 uit de jaren vijftig.

De 500 is geen goedkope variant van de Panda, maar zal naast of zelfs een klein stukje boven de Panda worden gepositioneerd. Het moet een cult-auto worden. Zoals BMW dat uiterst succesvol met de Mini doet en Smart dacht met de verre van succesvolle ForFour te kunnen doen. Fiat ontwikkelt nu een complete lifestyle-wereld rond de 500, geheel in stijl van Mini. Merchandising met tassen, kleding, accessoires en GSM-telefoons staan gepland. Ook accessoires om de driedeurs hatchback aan te kleden volgen, zoals striping voor op de motorkap en een heuse bagagekoffer die op de buitenzijde van de achterklep moet worden bevestigd. De 500 komt in 2007.

Kijk ook even op www.fiat500.com . Ze maken er een heel feest van.

Geen opmerkingen: