vrijdag, juni 11, 2010

Hernia update

Ik roep het al een tijdje maar ik sta nu echt bijna rechtop. Echt waar. Gelukkig krijg ik ook steeds vaker te horen dat mijn houding rechter is van mensen die mij niet zo vaak zien. Dat motiveert wel.

Vorige week heb ik een telefonische afspraak gehad met mijn neuroloog. Daar ik op dat moment al 2 weken geen uitval of tintelingen meer had gehad in mijn linkervoet mocht de conclusie zijn dat de scheur in mijn tussenwervelschijf dicht is en de uitstulping redelijk geslonken.

Helaas is de zenuw nog wel flink beschadigt en dat merk ik doordat ik vooral in mijn linker bovenbeen en de bovenkant van mijn linkerbil nog steeds veel pijn heb. Ook zijn bijna alle spieren in mijn linkerbeen en bil behoorlijk van slag en krachteloos. Daarnaast bleken mijn buikspieren ook niet meer te doen wat ze moesten doordat ik zo lang alleen maar krom kon lopen.

De neuroloog heeft me ontslagen met het advies om in elk geval nog geen belasting toe te passen tot september. Daarna heeeeeeeeel rustig opbouwen en volgent jaar mag ik weer op 100% belasting uitkomen. Dat is nog wel een heel eind weg helaas.

Inmiddels ben ik al een paar weken gepromoveerd bij de therapeut. Ik krijg geen therapie meer maar ben 2x per week actief in de sportzaal. Ik, die absoluut niets heeft met sportscholen, ben nu 2x per week bezig in een ruimte die er verdacht veel uitziet als een sportschool, met allemaal mensen die zich gedragen als sporters.

In die sport ruimte krijg ik nu dus 2x per week allerlei oefeningen te doen. En ze zijn er erg streng. Dat moet ook wel natuurlijk en ze zijn op een leuke manier streng. Het belangrijkste is nog dat die oefeningen ook resultaat hebben. Niet alleen worden alle negatieve dingen van de hernia aangepakt, ze letten ook meteen op mijn houding die van nature al enigzins slordig is geef ik toe. Het kost veel energie en flink wat pijn, maar dat heb ik er wel voor over.

Voorlopig ben ik daar zeker tot de vakantie nog wel zoet. Op dit moment is mijn grote doel om in de vakantie weer een stukje te kunnen lopen met de honden. Een hele uitdaging nog volgens mijn therapeut. Ik ben dan ook bang dat ik na de vakantie nog een paar maandjes terug moet.

Geen opmerkingen: