woensdag, december 20, 2006

Talens


Het geven van schilderles is al leuk op zich, maar er hangen ook nog andere leuke dingen aan vast. Zo mag je namelijk deelnemen aan een Masterclass van Talens als je professioneel kunstenaar bent, of les geeft. En dat laatste doe ik sinds een jaar.

Een Masterclass houdt in dat je 2 dagen mag komen naar de Talens fabriek. De 1e dag begin je met een rondleiding door de fabriek. Erg leuk om te zien hoe ze verf maken en verpakken, en meteen worden bepaalde dingen duidelijker wat betreft de verwerking van de verf. Daarna ga je naar het atelier, waar het een en ander wordt uitgelegt over de produkten die te maken hebben met het theme van de masterclass (in dit geval acrylverf, gels en mediums) en mag je nog wat uit proberen.

De 2e dag wordt helemaal besteed aan uitproberen. Je bent dus een hele dag heerlijk aan het schilderen, en mag pakken wat je wilt. Wat een genot. We hebben dus eerst allemaal een doek van 1x1 mtr geprepareerd met allerlei materialen en de diverse mediums. Daarna heb ik soorten acrylverf uitgeprobeert op een iets kleiner doek (50x50 cm), waarna we nog even met z'n alleen iets leuks gingen doen. Op een doek van 30x60 cm met heel veel gesso een heleboel servetten plakken. Dit klinkt gek in woorden, maar het resultaat wordt wel leuk. Wie geinteresseerd is moet maar komen kijken.

Tenslotte krijg je na alle 2 de dagen ook nog een heel groot pakket met materiaal mee naar huis. Ik heb nu dus voldoende verf en gel en medium om de komende tijd ruim door te komen. Heel gul en heel leuk. Natuurlijk is dit een hele slimme marketing-techniek van Talens, maar bij mij is het aangeslagen. Ik ga niet meer moeilijk doen en andere merken kopen.

Oja, op de foto's zie je het atelier van Talens. Een Walhalla voor mensen zoals mij!

Geen opmerkingen: