woensdag, september 13, 2006

Rivierkreeft


Ik wist van het bestaan, maar ongeveer 2 weken geleden heb ik er een gezien in het echt. Samen met Jeanette was ik naar de volkstuin van haar schoonouders in de omgeving van Kortenhoef. We liepen gelijk op met andere mensen, vroeg die meneer ineens onze aandacht. Liep er zomaar een rivierkreeft op het pad. Verdwaald zeker.

De kreeft schrok ook van ons, want hij ging meteen in aanvals-houding. Scharen omhoog, leunen op zijn staart. Hij viel er bijna van achterover. Na een paar foto's hebben we hem dus maar weer met rust gelaten. Alhoewel ze erg lekker schijnen te zijn. Mischien had ik hem toch mee naar huis moeten nemen.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Resi,

Ik vroeg me pas al af of jij die foto's nog onvangen had. Het is wel een dappere dodo zeg! Vast een mannetje...

Groetjes Jeanette